Friday, December 6, 2013

anak dara saya


.::. salam jumaat .::.
sekejap je dh jumaat kan
masa sekarang ni sgt2 cepat 
sedar xsedar kita semakin hampir dgn pencipta
subhanallah

entri hari bukan lah nk ceramah agama ye
tetiba terasa nk buat entri pasal anak2
wah syukur sgt 
sekarang dh ble sebut anak2
alhamdulillah dh sepasang
niat hati nk kejar target seblm 30
kiranya lg 2thn nk capai target
hihihi kemain kan
planning je lah

start dgn si Nur Syaza Qaleesya
aka kakak

qaleef muka sepesen je dgn kakak

lahir 31weeks 6day
prematured
lahir kaedah czer
sgt mencabar dan menguji diri dr prgnt dan lps lahir
1st time jd parent and xprepare psl prematured bb
tp alhmdlh
semua tu dgn mudah kami dpt harungi
atas izin allah
dia mmg bb prematured yg xde pblm
alhamdlh
time dlm pantang
qaleesya jns bb yg xtdo mlm
perghh time ni pun mencabar jgk
dlm kul 1am dia akan bgn
smpi la time subuh baru nk tdo
mmg bergilir2 dgn encik asben
sejam saya jaga then dia tdo
sejam dia jaga saya plak tdo
kesian encik asben
esok tu dia kje lg
saya cuti tp ttp kena rest
qaleesya anak yg membesar dgn full bf
alhmdlh lg sekali niat saya makbul
even ada jgk suara2 yg xpuas hati
xfhm btl
nk jgk mintak saya bg fm
nasib encik asben ada
berjaya bf smpi 1y8mth
perangai qaleesya plak
anak walid sgt2
manja tahap gaban dgn walid
mmg xbpe heran kan saya klu walid ada
cucu sulung sbln in law
so fhm2 la
semua manjakan dia
naik pening jgk
terlampau manja
even nk tdo
ada prgai pelik
minum susu kena pegang tgn
nk tdo kena usap2 belakang
smpi la dekat nk ada adik
kami sepakat buat ati kering
hahaha mula2 mmg meraung2 dia
smpi jiran kuar tny
dekat 3 4 hari
alhmdlh mkin ok
klu tidak jenuh
buat kje ape pun kena tinggal
sbb kena dtg tepi dia
semata2 nk pegang tgn



now dh besar sgt
haha kejap je anak dara ni besar
dh minum susu botol lps wean off
dh pndai berckp
dah lulus 
1-10 english n malay
alif sampai ya
ABC kdg2 kelaut lg
doa mkn lulus dh
al-fatihah masih kelaut
solat plak alhmdlh
suka solat smpi klu xtgu dia
mgamuk meraung marah
hahaha
suka ajak baca al-quran
walaupun dlm 5minit je duduk elok
lps tu mula ckp n tny mcm2
hahaha
tiap2 pg still mgamuk
xbg encik asben ngn saya p kje
hu3 punya la ssh nk pjuk 
dh start dia mgamuk
perghh stress jgk nk bg ok
dh xtaw nk buat cmne
maybe manja sgt
mcm tu la
now smtara ni mak saya tlg jaga
sekali dgn qaleef
dh elok kitaorg p kje
bgn je dia akan soal tanpa henti
walid mane?
ummi mne?
kena jwb ok
klu xjwb
alkisah ribut taufan lah
kena jgk jwb 
walid/ummi p kje
then dia akan tny lg
p kje nk cari ape?
jawab..cari duit
cari duit nk beli apa?
nak beli susu/ball
ikut hari jwpn nih 
hahaha 
tukar ikut suka dia
bab dia dgn adik
setakat ni
dr awal ada adik
dia mmg xkacau adik
buat derkkk je
kdg2 je dia dtg cium or pggil adik
setakat nk pegi mandi tu xrisau
dia duduk je main tepi adik
tp kan
segala brg2 adik
jadi barang dia
kedekut benor
beli dekat adik
wajib beli utk dia jgk
semua org sama je kot
agak jeles klu kita tumpu dekat adik je
nk tarik perhatia
mula la dia buat gaya2 baby
klu kita xlayan 
mgamuk adalah jln terbaik
hahahaha dia pndai psiko kita
apa2 pun
mmg kena kuat sabar
kena pndai amik hati dia
kdg2 terbabas jgk hu3
cepat2 istighfar
ni la cabaran klu dh ada adik
tp masih kecik masih manja
tp semua tu lah buat saya kuat smgt
hilang penat 
bahagia
syukur dgn rezeki allah bg ni
mudah2an saya dpt handle anak2 dgn baik sebaik2 nya
ummi walid syg qaleesya 
dunia akhirat

amin



by AkUGaDiSiKaN

No comments: