Tuesday, December 3, 2013

pengalaman bersalin kali ke2-part 1


.::. salam ukhwah .::.
bismillahhirahmanirahim
terketar-ketar pulak tekan keyboard
dh 3bln cuti
hari ni baru sempat pegang lappy
dan hari ni jgk baru ada kekuatan nk citer
xsgka ada plak reader yg request
hahaha igt xde yg berminat nk taw
maklumla citer bab bersalin ni lebih kurang je
tp tiap2 org lain experience

ringkas nya..
erk xde ringkas sbnr nya klu nk citer bab ni
kiter buat part 1 lah ok

saya bersalin 3/9/2013
selepas over due seminggu
sblm tu mc xtaw nk ckp
xterkira dh doctor bg
mild contraction selama hampir 2 minggu
nk jln or drive mmg xlarat dh
kdg2 rasa sihat nmpk la muka saya 
tp mcm tenggelam timbul 
sampai ada yg igt saya dh bersalin
pdhal xmeletop lg

kisah awal nya saya mmg dh prepare utk czer
sape yg ada bc entri sblm ni
saya mmg uri bawah tahap2
sejak 4bln lg
mcm2 dh usaha tp still sama smpai 8bln
siap gaduh dgn doc sbb xnak admit
siap berdrama airmata dgn encik asben
sbb mintak dia izin dan restu
keputusan saya utk sign xnak admit
slps siang mlm saya pk berdoa xputus
saya sign utk amik risiko
mmg berat
tp dlm hati saya kuat sgt 
yakin sgt xkan jd ape2 pd saya dan bb
hal ni mmg saya mintak encik asben 
rahsiakan dr family saya dan mertua
bila diorg tny
kami just jawab uri bawah tp still ok

selain kes uri bawah
doc jgk ada ckp bb saya kecik dr jangkaan
whattt???mmg terbeliak jgk dgr
mcm xpercaya
so doc mintak saya dtg hospital 
setiap hari..haari2 okeh
nk muntah tgk hospital
owh..ni check di hospital seberang jaya
mmg pakar dia ramai
tp serius saya ckp
pakar yg kurang kualiti
akhirnya saya mintak utk tukar ke hsptl sg petani
mmg encik asben xpuas hati
saya pun opkos la kan
so sekali lg sign
kali ni utk discharge 
deliver dan check up di hsptl sg petani

last check up mmg pakar dh sahkan
uri bawah tahap 3 
xde ape boleh buat dah
czer at 38 week
bulan puasa time tu
letih sgt2
puasa pun on off
terpaksa hu3
oh yaa...reason lain sbb xnk admit
siap kira klu admit kena raya dlm ward
oh no no no
^_____^

time raya
62 kg

2 weeks sblm raya 
jumpa pakar di hsptl sg petani
utk amik date czer
dh buat semua preparation
mental fizikal dh ready
xpk ape dah
rilek je maklum la
kan dh de experience czer
hahaha

and lps check up....
subhanallah
biar betul
cntinue part 2



by AkUGaDiSiKaN

No comments: