Monday, June 18, 2012

pak lawak sayer..


.::. salam.::.
mood rajin mai dah..jgn tny pasaipa byk en3 nih he3
tgh ada idea sbb tu cpt2 buat,nt dh xde idea
mula la sunyi sepi blog nih.
tetiba dok wat kje tingat kisah encik asben ai.
dia ni kan,pak lawak dlm hidup sayer.
dlm fmly jgk.
since kenal dia saya lebih byk gelak berdekeh2..erk btl ke ayat.
umum bg yang kenal saya..
saya muka crius owkeh,ssh nk senyum.
yup saya sedar itu mmg hakikat tp bg yang kenal taw la
senang ke tidak nk buat saya senyum or gelak.
tp pehliz jgn judge saya sombong,meh kita kenal2 dulu.
klu close ngn saya taw la otak saya ok or ko he3
tp episod ni bkn nk cte hal saya
tp hal encik asben nih.


dia jenis happy n suka senyum meleret.
beza ketara kami nih.
dari zaman cintan eh cinta2 jiwang karat dulu.
dia suka wat lawak spontan yang mmg xmungkin saya akan buat.
ok nak cte 1 kejadian.
ada sekali dulu2 la
kami ni round2 ngn moto kat area island
lupa dh maybe balik dari mne2 so lalu lah depan 1 hotel 
dekat area pdg kota lama.
then tetiba ada polis,mlm klu xsalah.
act polis tuh wat signal tgn mcm stopppp.
sambil polis tuh lintas jln depan kami.
tuptup encik asben stop moto depan polis tuh
trus aku pun trun
encik asben xckp ape2 trus buka seat moto sbb nk tnjuk roadtax dia
then....
"hang ni berhenti pasaipa?!!
"aku xsuh berhenti pun!!
atok polis tuh ckp mcm tuh
wat??!!!
sgt2 malu owkeh
kami senyum2 kambing ckp
la td bkn suh stop ke?
hahahahaha
naik balik moto
sepanjang jln aku gelak non stop
rupa nya polis tuh bg signal stop sbb dia nk cross jln jer
sampai hari ni tergelak2 bila cte balik
e2 la penunggang moto klu dh slalu kena thn road block
automatik dh paham bila nmpk polis nk wat pe
bkn mcm mat rempit skg,langgar polis blah trus.
ni cth terbaik ok.
sila follow :P

ni dh xigt lawak ape smpi mcm tu muka aku
pastu tergelak2
haa encik asben ni plak
klu dia cte ape2 kat aku
or kat adik2 dia or kwn2 yang penah kena
cte dia dgn muka bersungguh
last2 kita caye then tanya lah
ye ker?btul ke?
pastu time tu dia akan tergelak
pffttttttt 
makna nya buang masa je dok dgr
cte dia yang blkg2 tu kdg ditambah2
atau pun dr awal mmg xbtul
xwujud pun
aku slalu kena
dia jgk suka reka2 fakta or teori sendiri
baru2 ni kat umh
aku tgh tgk tv
dia kuar mandi trus kalut2 masuk bilik
p depan cermin
aku follow la
he3 mmg tabiat dh :P
trus dia ckp 
"ayg..abg qasa ada mata pencil patah la kat dahi abg."
hah?!!!
bila masa plak
rupa2 nya dia dok belek dahi dia ade tahi lalat
elloooo
tahi lalat tuh dh lama kot kat c2
dia kata dulu xde
giler
since kenal dh ade la.
cuma skg agk menonjol :)
"mne la taw time abg dok stdy la mlm abg tertidoq..pastu tercocok mata pencil"
la umo dh nk masuk 3series abg..
mne la dia dpt idea tuh.
dia kata sbb dulu penah jd
ade sekali tu mata pencil dia patah dlm jari
lama gak nk kuar kan mata pencil tu.
aduhhhh mmg klakar dgn encik asben ni.
skg dh tmbh geng plak


ok fine..
dia tgh training si kecik
plak tu cepat je pandai si kecik tuh wat lawak
mmg xsunyi umh skg.
hari ahad lps jd lg 1 kejadian
ptg dh time tu
sajer bwk anak g pantai RnR
kat bagan ajam
kami park kete sblm tol tepi jln tu
awal2 smpai dlm ati aku kata
baik2 park cni
kang polis ronda kena saman
kita jgn letak plg last
at least klu polis dtg kete kita lmbt ckt polis check
tgh dok main2 tepi tuh
encik asben dukung anak
tetiba dia terpaling ade polis
"ya allah polis
elok aku dgr aku plg2 nk tgk diorg
berdesuppppp encik asben lari
giler laju xigt smbil dukung anak
aku mmg nk tergelak sgt2
tp mcm bersalah je nk gelak kuat2
mmg laju dgn muka cuak dia
aku risau jatuh je
anak aku tu
dh la sblm smpi kete tu kena lgkh longkang
org semua tgk dia lari
kalah watson yambekkkkk
mmg pecut abis
siap polis tu senyum jugak
nasib xsaman lg
polis tu suh ubah je kete
aku berlari2 anak sajer
ai kan ayu :P
masuk kete aku marah la
kang jatuh dgn anak2 sekali
npe xbg aku je anak tuh
dia kata idea mai time nmpk polis
taw ape?
dia terpk polis tu sure klu nk saman xjd
sbb tgk dia sugguh2 lari
pastu sian bwk anak kecik mai main2
dia kata qaleesya plak kan pndai buat muka ayu2
bila nmpk org baru kenal
muka syurga lg
mesti polis tu xsmpai ati nk saman
ok la terima
tp still aku dok gelak bila igt muka dia time lari tu
nasib baik kuat jgk dia lari even dh berat bdn tu
aku y cekeding ni pun xlarat hu3
tp byk kebaikkan bila dia lari aritu
semua org tgk ape jd mamat ni
then semua org perasan polis dtg
semua turut berlari2 juga
ubah kete masing.
panjg giler en3 bab pak lawak ni
ni baru cket
bygkan la dh 7thn aku kenal dia
hahahahaha
menangis aku gelak kdg2.

ok la kt cntinue lg
kot2 ade part2 pulak.







by AkUGaDiSiKaN

No comments: