Monday, March 5, 2012

hari2 begini

salam...tetiba dtg idea nih.sbnrnye mggu ni agak bz menunggu audit harta,bkn harta aku tp harta UiTM.
eh tp aku ade harta jgk taw,ni harta dunia akhirat..harta itu xlain anak aku si tecik Qaleesya.
klu jaga harta kat tmpt kerja ade prosedur,ade cara nk jaga semua..
jaga anak pun ade prosedur jgk taw..tp org  prosedur xsama la kot.
ni salah 1 prosedur aku kena wat tp2 hari..mean on weekdays.time kje wajib buat.
dan pada kawan2 yang xtaw lg prosedur wajib saya..

615am:bgn tido lps dgr azan subuh.
now subuh agk lewat kan so wajib aku yang bgn dulu.
klu nk test encik asben bgn dulu,boleh.
sila bersedia utk lewat he3
taw npe??sbb lps kuar bilik dia akan sggah di sofa.
dan akan cntinue tido.
jwbnye aku dok harap dia kejut aku,last2 aku terkejut.
sbb da kul 7 hu3

7am:siap sedia keluar umh bertiga.

715:aku punch dekat uitm.
dekat je ngn umh.
motip bertiga2 dipagi buta ikut punch?
sbb aku kena standby dulu lps anta qaleesya 
dirumah MIL.
lg sbb encik asben akan guna motor ke tempat kje.
gila nk pegi kje ngn kete kat penang tuh?
jammmm gilaks ok.

sblm 830am :cubaan bg tido Qaleesya.
sbb dia xminum susu botol.
so dia akan nyotyot smpi kenyang.
aku jgk bekpes smpi kenyg.
klu dia xtido jgk,terpksa tggl.
nt ngntok dia automtik akan tido jgk tp meraung2 dulu lah.
cian MIL mcm2 kerenah cucu dia tp nasib MIL jaga,
klu anta nursery ntah2 diowg wat anak aku 
mcm bb yang masuk metro aritu.
hu3 xsggup nk pk jd kat aku.

830-lunch time :at opis
lunch time: bergegas balik umh MIL.
nasib baik 10mnt je dr tmpt kje.
balik sbb nk bg susu Qaleesya.
aftr bgn tido pg2 dia akan makan
bubur or roti smpi kenyg.
nmpk2 je aku balik trs merengek2 nk nenen
suweetttt sgt moment nih.
i like ^__^
dan saya  lunch siap2.
thanks to MIL lagik.
since ade anak mmg dh lunch kat umh je.
kdg2 Qaleesya akan tido lps nyotnyot
tp klu xtido tpksa tggl jgk.

2pm-5:opissssssss

5pm: terpacak dpn punch.
zasssss balik,anak dah tggu dpn umh smbil tgk bdk2 men bola.
nmpk2 je aku,merengek2 nk lps gian.
nk susuuuuuuuuuuuu lg.
sian dia.
tp dia dh terbiasa rutin mcm ni,
xde hal dah.dia dh taw bila nk susu bila kena mkn kenyg2.
awal2 je gabra nk tggl anak tkt lapa.
now dh ok.
dlm 530pm encik asben smpi..abis lwt kul 6pm.
letak moto kat umh MIL then gerak balik umh kami.

haaa tu jadual ketat aku on weekdays lah..mcm prosedur lah tu kan.wajib buat sbb dh ade anak.
klu xwat mcm 1 dosa besar je rasa.
naluri ibu2 mak2 umi2 mama2 semua mcm ni kan.
so pd member2 yang kdg2 call or sms nk ajak lunch.
i'm sorry,jadual aku dh berubah.
terigt jgk time dulu2 melepak di serata kedai mkn he3(to fizah,zaza,syira)
tp demi anak,umi xkesah semua tu.
janji anak umi Qaleesya dpt yang terbaik.
umi akan bg selagi termampu.


muka mcm ni la tp kali nmpk umi balik..
terharu i taw T__T






by AkUGaDiSiKaN

No comments: