Thursday, December 9, 2010

2nd trimester

.::. alhamdullilah kandungan dh pun msuk 2nd trimester..masa 1st trimester berdebar2 jgk,sbb time tu la kena jg btl.now pun saya still berjaga2 lg,xbuat kje berat2,jaga mkn minum..thanks dkt hb y byk bantu he3 cian dia sejak2 saya prgnt dia la cuci baju(pdhal bkn ssh,tekan je pastu angkat he3),kena cuci tandas n kena buli hahaha saya suka :P
1st trimester dulu saya penah jgk jatuh 2x taw x hu3 lucu pun ada,risau pun ada dah tu siap kena marah sbb jln xhati2..mana la saya taw,tetiba je jatuh..lutut ni jadi lembik :) 1st saya jatuh dekat umh mak time owg semua sibuk prepare nk kenduri kakak besok tu,saya jatuh dpn pintu rumah gara2 nk pakai high heel sape tah,time tu tgh pegang pinggan nk amik nasi kat luar.angin xde ribut xde saya dah bersila kat c2 he3 cuak jgk,malu pun ada sbb ramai owg.riuh rendah jd nya.
2nd time jatuh kat dpn kedai tomyam hahaha ni jatuh after dah kenyang,elok2 tgh jln ngn encik asben  sambil sembg2 saya tetiba melutut :P terkejut dia,dah tu saya siap menangis hu3 bkn sbb malu tp sbb lutut berdarah.jatuh atas tanah tar,siap kena batu.mcm bdk2 time tu,teresak2 menangis sampai ke umah:)
agak2 nye saya jadi mcm tu sbb letih kot,time jd tu kenduri kakak n abg ipar baru settle,diowg kan kenduri serentak.saya ngn encik asben terkejar2 cna cni.tdo pun xckup mkn lak terlebih he3
skg baby dh besar,jom tgk ape dia wat mggu ni :)

MINGGU KE 13-14
Sebaik sahaja trimester kedua bermula, semua organ dan otot sudah terbentuk sepenuhnya dan mula berfungsi. mata dan telinga sudah mula kelihatan tetapi kelopak mata masih lagi tertutup rapat untuk melindungi bola mata yang sedang membentuk dengan pesat. Ia tidak akan terbuka sehingga bayi berusia 30 minggu.

Pada usia ini, bayi sudah pandai membuat pergerakkan-pergerakkan aktif seperti menendang dan menyiku tetapi ibu masih belum dapat merasai kesemua pergerakkan ini sehinggalah ia lebih besar sedikit. Bayi juga mungkin sedang belajar meletakkan jarinya ke mulut pada minggu ini.
......waaaa dia tgh blaja isap jari la,soooo cute :).....





last sekali...peace no war dari si kecik ilham wafiq.amboi merah jari pak ngah eh :)

ye mcm tu wat peace,sape ajar???maksu jugak. he3


by AkUGaDiSiKaN

No comments: