Thursday, February 5, 2015

Best ker ber bisness??




.::. salam .::.
salam jumaat penghulu segala hari
rasanya setiap jumaat insyallah saya akan
share input2 yg lebih byk manfaat
nk ckp tazkirah..ehem2 saya xde la hebat
blog ni pun saya just share
ape2 ilmu info yg saya dpt
mungkin dr pengalaman
pembacaan atau dari mne2 kuliah saya join
bisness..semua org tahu ianya adalah
SUNNAH

“9/10 daripada harta ialah dari hasil berniaga” (HR Tirmizi)

tapi bukan semua org suka berniagabukan semua minat berniagadan bukan semua jgk tahu berniaga 
Alhmdullilah saya punyai minat berniaga
tp masih cuba2 berniaga
masih kurang ilmu berniaga
insyallah doakan saya dan suami

rasullah sendiri telah dididik dgn cara berniaga
sejak kecil
sehingga beliau telah menjadi usahawan 
yg sgt berjaya
tp beliau juga pd masa yg sama masih menjadi pemimpin
masih bijak menguruskan keluarga
masyallah betapa hebat nya baginda
itulah idola yg kita sepatutnya cthi

saya masih lg bertatih dlm berniaga 
belum lg fulltime
insyallah suatu hari
berniaga adalah kerjaya yg saya idam2kan
tahun ni saya dan en asben mmg fokus
utk terus gali ilmu berniaga
kami mula dgn kecil2an
Fiqriy..hasil percubaan pertama saya dan en asben
berniaga ni pd saya sgt seronok
walaupun kdg2 xterkejar jgk
mungkin xckup lg ilmu so kelam kabut handle mcm2
tp kita beruntung skg
online..sgt mudah 
kelebihan online yg kita boleh akses kat mne2
xperlu modal utk sewa kedai
xperlu tunggu pelanggan masuk kedai
click je..semua dh boleh tgk produk or servis kita

dulu starting saya cuba2
buat kek
ada cheesecake,ada tiramisu
tp kejap je stop sbb morning sickness anak kedua
mungkin anak lelaki kot
lps2 bersalin qaleef trs kurang minat 
dan belum sesuai bg saya yg ada anak kecil n kje fulltime
sbbnya bila buat kek ni
saya hanya ada masa mlm je nk siap order
dh siap semua order nk mgemas plak
penah sampai 2 3pg baru dpt rehat 
melainkan kita ada asst
he3

itu bsness pertama saya
bukan xsuka 
tp belum sesuai dgn keadaan masa tu
so saya try bsness yg lebih mudah
xperlu kedapur
just amik stok
ada order boleh trs siapkan utk cust
saya mula jual tudung
stokin..keperluan muslimah
dan masih lg ada order smpi sekarang
walaupun xde la byk 
tp alhmdlh masih ada yg sudi 
membeli
now saya selitkan dgn
produk yg saya sendiri guna
produk skincare
desidamayanti skincare cv tabita
alhmdlh xmenang tgn
and plg latest
en asben dan saya 
cuba produk makanan
snek yg dh siap
krupkrup karemel
masih peringkat awal
tp sambutan agak menggalakan
insyallah dlm proses nk kembangkan
Fiqriy nih..

so doa2kan saya berjaya dlm bisness ye
target nxt year nk resign nih he3
jemu kot kje makan gaji dh lama
tp syukur alhmdlh bkn xpenah syukur ye
cuma nk ubah hidup biasa2
kepada luar biasa
insyallah 


















by AkUGaDiSiKaN

No comments: