Sunday, April 13, 2014

my everyday routine

 


.::. salam .::.
monday blues??!!
mcm besakan 
jgn kata monday aje
sunday mlm pun dh mula dtg blues nye
ahaiiiii malas je nk ngadap monday
tp..kena muhasabah diri di subuh pg he3
saya pun mcm anda jgk
tp pg2 solat subuh tu
cepat2 tuka mind set
reset balik
"aku kena kuat aku kena kuar cari rezeki..igt future :)"
gitewww
tmbh2 tgk muka anak2 lg la
niat hati mmg nk je stay kat umh
jaga anak2 sndri
handle evrythg dgn sdri
green light pun dh dpt
tp saya rasa blom smpi waktunya
alhmdlh encik asben faham
diberi keizinan
saya ada target sblm nk resign 
so lets work hard for it
^____^

monday morning adalah starting my daily routine
sama je kebyk kan mommies yg kje
tp ada jgk daddy2 yg buat routine ni
hebakkk la daddy tu
mcm encik asben dia mmg boleh buat
tp skop kje dia xmcm org lain
sape asben kje site cnstruction sure taw

ok lets talk about kita nye routine
saje nk tulis dlm entri
nk jgk buat memory
ni 1st experience saya 
keluar rumah pg2 with my 2 kids
letih toksah cte la kan
pg sblm subuh
prepare solid food qaleef
utk bekpes n lunch kat umh bbsitter
semua brg2 yg lain utk qaleesya n qaleef
mlm2 saya dh get ready siap2
dh letak tepi pintu 
kdg2 dh siap dlm kete
solid food qaleef juat panaskan je
slalu mmg saya buat utk 2hari siap2
setakat ni so far xde pblm lg
elok je dia mkn
saya lg prefer yg buat sndri
even penat n kdg2 xckup masa
saya try give the best for my kids
no cerelac no instant food 
he3 insyallah selagi mampu
but jgn salah faham plak
sape2 xsempat nk prepared
or bg yg rasa ok dgn cerelac instant food semua
ok je nk bg anak2
terpulang

lps dh prepared food qaleef
prepare(EBM) plak
bawak kuar dr freezer 
masukkan dlm cooler bag
total qaleef minum smpi hari ni
3oz x 5bottle
bg yg tny 
how nk managed EBM

then 6am subuh
mandi solat
prepare encik asben bekpes
paling senang je dia
milo + cereal
630am encik asben kuar dh

hu3 sian sedih tgk dia kuar
awal lg gelap plak
jauh site nk dituju nya
doa je mengiringi perjalanan dia
T__T
pg emosi sbb kesian
ok lap airmata
dh siap lambai2 bye2 :)
masuk siap diri sndri plak
smbil siap smbil bekpes
owh lupa lps solat saya minum ESP + ORANGE JUICE
yummmy
minum time perut kosong
tgh siap baru makan cereal
heeee nmpk benar malas
cereal je bekpes pling cepat
janji perut terisi
klu sempat baru buat bekpes berat2

dlm 650 gerak princess qaleesya
mandi n siap 
ni part yg kdg2 jd lmbt
dia agak2 manja
gerak mandi pun bunyi
celah2 tu si qaleef plak terjaga
tp kdg2 jelah
dh siap mandi trs pkai baju tadika siap2

705am gerak kuar dr kulim dh
sblm kuar sama2 baca doa
mintak dipermudahkan perjalanan
uihhhh sgt mencabar drive dgn 2 bdk tecik ni
nk smooth perjlanan
kena jaga mood diorg
setakat ni saya try pasang cd zikrullah
nmpk mcm menjadi
alhmdlh dua2 diam 
kdg2 qaleesya join berzikir
mmg cd dh standby 
tgu nk on je he3
si qaleef pling diam klu dgr 
laaillahaillah
jd aktvt wajib dlm kete sepnjg otw nk smpi
dlm 25minit je
tu pling slow saya drive
ada anak mmg cuba bwk slow
:P

730am smpi umh bbsitter
depan tmpt kje je
dh siap hantar qaleef
gerak masuk punch dulu 
735am siap punch
dlm 750am smpi tadika
peluk cium princess a.k.a drama queen 
hu3 kdg2 jd terlewat dgn drama dia
elok smpi dia nangis nk muntah la
mcm2
pujuk2 bg masuk
ok je tgk 
alahaiii anak
meruntun jiwa je taw
speed masuk opis balik
kul 8am

haaaa setakat ni mmg cun2 je timing
mintak2 sampai bila2 mcm ni la
petang dlm 530 amik qaleef
pusing amik qaleesya kat umh atok dia
if atok dia xde dia stay transit
dlm 6ptg gerak balik kulim
630 sampi

alhmdlh mcm tu la hari2
syukur dpt buat semua ni
even letih giler
tp semua ni bg kepuasan
dpt tlg ringankan beban suami
insyallah kita mommies ni mmg kena kuat
sama2 kita ingt mengingati
bg semagt
bg dorongan
hidup dlm zaman skrg ni
mmg mencabar
msg2 kena kuar cari rezeki
dunia akhirat kena seimbang
mlm2 saya cuba luangkan masa dgn anak2
bykkan aktvt dgn diorg
walaupun kejap je
at least ada jgk quality time tu
mcm saya encik asben kje xtentu masa
bkn opis hour mcm saya
so saya cuba spend time ganti tempat dia
setakat ni 
balik lewat pun dia main2 jgk dgn anak2 sblm tdo
1130 semua wajib tdo
he3 agak2 lewat ke x bdk2 tido time tu?
anak2 saya mmg dh biasa time tu
klu esok tu cuti
lg la
12mlm baru nk tido
my everyday routine
sama x kita mommies2??
hari2 hadap benda yg sama
jarang nk ada ME TIME!! kan?
tgh pk nk cari jgk me time nih
tp acaner klu asik2 rindu anak2
he3
ok byk dh membebel


saya ada 2 co-pilot berhemah
alhmdlh


.::. salam .::.










by AkUGaDiSiKaN

No comments: