Monday, June 24, 2013

entri merangkak

.::. salam .::.
sedih tgk blog mcm xbertuan aje
tp hari2 dtg melawat ok
hormon kali ni mmg xsuka berblog sgt
hu3 xnk salahkan diri pemalas 
:P

so kita update citer selonggok trus lah
tp merangkak jgk la nk buat ni
maybe entri last sblm bersalin
maybe jelah

prgnancy kali ke2 
now 31weeks sudah
mmg pantas sgguh 
beza mmg berbeza*tagline iklan plak
terasa baru je ckp kat encik asben
jom ready for 2nd baby :P
tuptup esok mgndung
ewah kemain pantas
xde la gurau je
alhmdlh kali ke2 mmg cpt rezeki nya
utk kali ke2 ni saya still kes sama
tp dh ready sbnr nya
baby semua ok sihat sempurna
cuma uri still bawah mcm qaleesya dulu
beza nya dulu saya dh admit ward time 27week
tp kali ni spptnya nxt week kena admit
last check up dh gaduh ngn doc
saya refused utk admit ward
i'll take the risk
dh diskuss dgn encik asben
dia fhm tp is3 dia degil
he3
semoga allah berkati keputusan saya
owhhh mmg xmampu nk imagine 
stay kat ward utk sebulan
without my lil pwincess tuh
then nk bulan pose dh ni
tlg semua doa kan saya selamat sampai bersalin
semoga baby fhm situasi ummi
ok stop..maybe ada yg xagree
tp saya je fhm 
serik sgt dh
stop...

cte yg hepi pulak


finally..
setelah sethn tggu rumah baru ku
setelah berbulan2 call BPP
doa xputus2
alhamdullilah
rumah pertama kami
dh dpt kunci dari pemaju
rezeki baby baru nk masuk umh 
he3
sgt2 hepi
pegi amik kunci dgn encik asben
hari jumaat lps
then sabtu trs ke rumah
check defect utk report
sedih ckt..byk jgk defect nya
mggu ni nk submit report tu
dan dgr kata
kontraktor lambat repair
owhhhh
keciwa tp still doa bg dipermudahkan
ikut planning
saya nk settle kan urusan pindah masuk sblm bersalin
tp tgk mcm xsempat
so diskuss utk pindah kan brg2 masuk je dulu
klu xmmg habis la
mne nk baya rumah sewa
pokai la kan
so lgkh terawal kena la buat grill
tp kena tny pemaju dulu
if buat grill tkt plak 
kntrktor claim defect tu bkn tgjwb diorg
masih tgh pening2 lalat pk
then weekend ni nk cari kntrktor utk renovation
nk collect quatation dulu
kira budjet
baru boleh buat kptsn
planning jelah
kira klu dh agree nk renovation tu
progress berjln time saya dlm pantang
so sempat la siap bila saya abih pntg
lps tu boleh la pindh masuk
semua perancangan 
allah jua nk tentukan
arghh siang mlm xleh tido
semua mcm ni kan 
klu dh ada rumah sdri
berangan nk mcm tu
nak mcm ni
siang mlm google deco2 la
huissshhh penyakit sgguh

asst besar dan kecik tgh checking defect


last 2weeks plak saya 
follow encik asben pegi attend kursus
kursus di klia college,sepang
giler lama kan
ikutkan bosan tu
tp nk rest
so encik asben bwk la anak bini
lgpun dia mne sampai ati
nk tgl anak dgn saya
tgh sarat plak
anak pulak makin lasak
at least klu ikut
ape2 hal dia dekat dgn kami
klu dh follow org g kursus
fhm2 la kan
xde nk kuar mkn angin pun
time mlm je kuar kejap
tu pun xkemana sgt
saya bkn dh larat nk jln byk
klu kerap turun cna pun
dh xde idea nk kemana
plg best aktvt cari mkan 
he3 sebut je tringin apa
kuar cari smpi jumpa
yg sempat pegi pun
i-city
antara aktvt mlm yg sempat

last time pegi qaleesya baby lg,9mth kot
so try la bawak dia kali ni
hurmmm still xhappening la
qaleesya plak prgai skg
asal kat tmpt rmai org
"amau amau akut" :P
kena dukung jwbnya
round2 kejap then blik
tp planning saya
satu tmpt je wjb bwk
larat ke tidak
mmg xpedulik
last day
pegi ikea
siap dh ada checklist brg
tggu nk pegi je
tetiba kaki jd kuat tawaf ikea tu
dh byk kali pegi still xbosan
tmbh plak nk masuk umh baru
mcm2 saya trigin
tp naik kete
apa sgt la boleh beli
itu pun seat blkg n bonet kete penuh
sampai kena riba qaleesya otw balik penang
hambikkk..i is ok :)
igt lps bersalin kena pegi sx lg
ada lg checklist yg x tick ni
hahahaha
ok garu kepala klu encik asben baca

haa merangkak2 buat entri pun pnjg jgk kan
so sblm saya stop
saya nk mintak ampun
pd semua reader
klu ada salah silap
nk minta jgk semua tlg
doakan saya dan baby selamat sihat
doakan utk fmly saya ye
tq
see you soon
insyallah


3before4

.::.salam .::.








by AkUGaDiSiKaN

No comments: