Thursday, March 14, 2013

hoihhh lama dh ni



.::. salam .::. 
sungguh xsopan tajuk entri kan
tp tujuan nk bg smpi maksud 
lama dh ni xupdate blog
kemain bz
sgguh2 bz kali ni
kje,fmly,diri sndri jgk
tp alhmdlh fasa bz dh mkin susut
he3

saya  xtaw nk mula dr mana
sbb ada y tny 
p mana?lama xhapdet?
xp mana aihhh
ada..di alam nyata je
alam maya hilang kejap
tp sape follow fb,insta
masih ada kelibat saya
tp kelibat saya diwakili oleh makanan
diwakili pichar anak
sepanjang prgnt ke2 ni
xsuka bergambo

cte 2 3 mggu lps anak asyik demam 
xkebah2 hampir 2minggu
virus bermusim agak nya
qaleesya tu plak manja terlebih
bwk check up panel ummi
mmg xde tanda kebah
nk jgk umi walid kuar duit
baru kuar peluh degil tuh
he3

budak lasak y makin lasak
kuat tantrum smpi naik gila ummi walid
fuhh sabar2
:P


saya pun kejap kje 
kejap2 cuti
settle bab tu jadual kje pun penuh
seminggu dgn FKE week
jd urusetia final year project
penangan seminggu terconggak kat kaunter
saya plak demam
hahaha 2ndhand sgguh antibodi ni kan
xpelah +tive
menghapus dosa2 kecil ku
hahaha

celah2 bz tuh sempat dh check up sikecik dlm peyut
dh start check up di muslimah 
klinik penawar
alhmdlh dekat je ngn umh
time pun lbh fleksibel
terpaksa la kuar duit ckt 
dh stop check dekat kk
update terkini sikecik
ummi berat dh hampir cecah 60kg
hahah sgt terkejut mlm tu
sejarah lps
time 7bln baru 61kg
now baru 4mth ++
xtaw berat tang mne
bdn maintain lg kot
tp perut mmg terasa agk berat dr
prgnt kan qaleesya
and.....
supriseeeee
dh scan gender bb
niat mmg nk tny doc
tp xsempat tny doc dh ckp
elok2 je letak kat perut
zassss..its a boy
wahhh xmalu sgguh kamu sikecik
xsabar nk bg taw umi walid n kakak ye
semua senyum lebar
alhamdullilah
selama ni mmg termimpi nk boy
dpt sepasang
besh besh
tp saya xde la xcited sgt
if kuar bb girl nt
alhmdlh 
y mne2 pun still ok
janji semua selamat n sihat
encik asben xsited kemain
dh siap nk tlg saya kemas2 bsuh bj bb
buat ckt2 sbb jns xsuka last2 mnt
so dh pilih2 mne y still boleh pkai
dh basuh
tgl nk beli ckt2 je lg

pic frm insta
y ni basuh y kaler2 putih je
teruja tgk
qaleesya suka
asyik bg taw bj bb
siap sidai dlm umh
now musim panas kan
kejap je kering
mlm basuh
trs sidai
pg sok jemur luar kejap then dh boleh angkat
simpan elok2 dlm kotak
baju lain byk kaler pink
hu3 ada la selai dua pink saya basuh jgk
pkai jelah kan
he3 
erm bahagia sgt
alhmdlh
ada y komen kat fb siap kata
life saya penuh dgn makanan n anak je
yup..dats my happiness
rezeki allah semua tu
opkos saya bahgia
even penat smpi tahap max
hahaha siap nangis sbb letih
tp tuhan kurniakan saya seorg suami y byk membantu
now prgnt saya mmg xleh buat kje berat
even bakul bj dukung anak
mmg kena avoid dr awal
semua tgs/kje umh encik asben handle
klu saya buat jgk
hambik la leteran dr seorg lelaki
lg over dr leteran org pmpn ok
xsggup dgr
hahaha
 morning sickness pun dh xde
jd mmg penuh pichar makan
saya dh suka masak dh
aritu stop sbb alah agk nye

ala2 ktw tw kerang tp mlm tu xde kerang
jd nye ganti sotong n udang
msk jgk sbb encik asben kdg2 ot smpi 1 2am
kena la berdikari
saya goreng sepeket
igtkan byk so pg sok ble pnskan
xde makna nya
encik asben rupa nya xmkn kat site
dia boleh habiskan stgh kuali tuh
terkejut saya
hahaha diet sgt kan


ni plak spiral pasta soup
buat hari saya demam 
dpt mc 2hari
dgn qaleesya lg nk jaga
so soup ni bgn pg2 saya dh buat
rebus2 campak je ape ada
xtumis ok
sbb nk heahty kan
ni kira bekpes sekali harung dgn lunch
pdhal time lunch encik asben balik
risau la tuh
dia siap tapau nasi daging
makan lg
heran jgk
demam tp selera kemain
kalah org cht
ptt berat kan
tp tah kemana lemak2 tepu bdn ni
he3 

eh pnjg sgguh ni
muntah plak y baca
nxt week try hapdet selalu 
klu rajin lah
:)

ok daaaa
.::. salam .::.







by AkUGaDiSiKaN

No comments: