Tuesday, January 8, 2013


.::. salam .::.
pagi2 dh semgt nk buat n3
smngt sbb perut agak kenyg awal kot he3
pg ni sempat buat bekpes
bawak bekal dtg opis
so awal la dpt ngapp
mmg klu saya peknen
perut wajib isi awal
klu tidak masuk angin
mula la bluerk2
^__^
act nak cte psl smlm
kena abadikan cte tu kat cni
sbb 1st time
mne taw klu qaleesya dh besar dia nk baca blog umi ni
semua cte dia ada 
situasi semalam lepas solat isyak
saya masuk bilik nak solat
so encik asben tgk2 kan dia
dua beranak tu depan tv dekat hall
selalu klu tggl saya ngn qaleesya je
dia mmg ikut saya masuk solat
so smlm bg dia kaler pencil n drawing paper
1st pictures tu elok je dok melukis
walid dia plak klu anak dok wat hal sndri
dia mmg tekun tgk tv
encik asben pulak jenis tgk tv xberkelip2 mata
ckp pun kdg2 dia xdgr
hu3
syok je tgk anak dok lukis
slalu qaleesya akan ckp 
dia lukis cicak
"cicak"sambil tunjuk2 kertas






dah abis solat saya kuar la p tgk
elok je dua beranak ni
diam kemain
tgk qaleesya dok berdiri depan side table 
igtkan atas meja tu ada paper
yelah meja putih
drawing paper pun putih
dok bajet dia melukis smbil berdiri
smpi2 dekat rupa nya dok menconteng meja
punya khusyuk dia
dh penuh meja ikea umi dgn design baru
huwaaaaaaaa
jerit dekat encik asben
abg xtgk ke ape anak buat tu
slumber je dia kata
la..biar la dia xplore,curahkan bakat
mne taw kot anak kita suka art
omg
1st time dia buat ok
dgn saya xpenah pun
sambil bebel dekat asben sambil tonyoh2 meja dgn span
fuhhh nasib baik pencil kaler
klu pen ke
jwb nye mmg kekal la design tu

saya faham budak2 nak xplore xelok kita larang
but
ada solution lain kot 
bg la drawing paper tu
curah la bakat
bkn ape
saya ni jenis cermat ckt
sbb asal pun bkn org senang
setiap brg tu saya btl2 jaga
sbb nk make sure tahan lam
jimat disitu


budak2 ni klu dh biasa kita biar
nanti dia buat lg
xbagi dia xplore xbermakna kita sekat minat dia
so klu anak2 minat smthing tu
bgi galakkan
suka melukis
beli kan alat2 melukis

so semalam pengajaran 
dh explain kat qaleesya xboleh conteng meja
nah amik kertas
byk kali jgk lps kejadian tu
dia asik ulang alik ke meja
dh syok nk conteng
saya kata no
dia lari ke pintu pulak nk conteng
fuhhh bpe kali jgk saya kena cuci meja smlm
smpi last baru dia faham
lastly dia amik kertas semula
lega


tp ragam anak2 ni mmg seronok 
walaupun kes dia conteng meja
tu saya xsuka
tp tersenyum sbnrnya
kan semua tu perkembangan positif
alhamdullilah anak cerdik

^_____^

ok bye
salam




by AkUGaDiSiKaN


No comments: