Thursday, December 20, 2012

20mth



.::. salam .::.
alhamdullilah 
ada jgk masa nk update
19/12 semlm
genap qaleesya 20mth
alhamdullilah anugerah dr NYA 
dh pandai cerdik mcm2 sgt
mmg saya lgsg xsgka kebolehan dia kdg2 tu
mungkin efek susu ibu
alhamdullilah still lg bf
and tgh usaha nk wean off ckt2
alhamdullilah dh minum fm
peringkat awal minum bila dekat umh tok je
ok la kan baru 50% berjaya
cabaran hebat nk wean off ni 
lg hebat dr nk fully bf dulu
tp subhanallah hikmah dr ssh payah
akhirnya kita dpt tgk hasil nya
doakan saya berjaya wean off dia sekurang2nya 
cukup dia 2thn
bdn saya bkn cht sgt skg 
he3 maklumlah
^___^





perkembangan qaleesya setakat hari ni
dah kenal anggota bdn dia
eye,nose,hair,teeth,hand
now dia tgh hafal leg
he3
kdg2 terbabas
tanya leg tp angkat nye
hand
:P
alhamdullilah boleh la kan
ckp mmg sgt2 peramah
turun temurun agaknya
dua2 fmly tok nye peramah
tambah2 tok miah
bahahaha :)
semua arahan kita dh paham
makan pun dh makan sendiri
tp paham2 la sepah nye
dh kuat makan
maybe sejak kurangkan bf ni
dh pandai nk tuka pampers je
jenis pembersih sgt
ikut umi ni he3
pantang ada kotor
klu baju kotor mmg dia menangis 
mintak tuka baru
air tumpah mmg kalut la mintak tisu or kain
nk lap
time kemas katil bgn tido
dia pun amik bantal2 dia susun elok2
ape lagi eh...
still pggil semua orang..ABAMMMMM
xtaw mne dtg nye
kdg2 je kuar umi
walid still xberjaya lg
dh pandai bg makan ikan dekat kolam wan
dah pandai nak duit
dah pandai mintak kim kim..aiskrim
umi ssh hati ok 
bila ada yang ngaja dia mkn junk food
perghh ssh nk elak
tp kdg2 buat kental jgk xbg
aiskrim ok boleh
tp xselalu
tgh pk nk start potty train dia
tgk mcm dh xsuka pampers
now tgh ajar dia
bg paham ape tu kencing n berak
he3
bg kenal dulu word tuh
then br mulakan mission
nxt year ni mmg padat dgn misi dan visi
agak tough ok
insyallah doakan saya dpt buat
kita wanita ni kan superwomam
he3
ok tu je setakat saya igt
nt ade lg saya update ok.

.::. salam .::.


by AkUGaDiSiKaN

No comments: