Thursday, May 3, 2012

Padang besar


.::. salam..hari ni ptg baru sempat aku buka blog.kat penang pg2 dh ujan..sijukkkk
dh la tuh,aku ngn encik asben pose okeh..ujan + lapar = mgntok lew.
aku ni qada pose thn lps..encik asben sajer peneman.
ala2 sehati sejiwa gitu.dulu kan sblm kawin dh janji..
klu you xmkn ai pun xmkn..
so alang2 janji ditepati..pahala pun dapat.
owh ni ha..nk gebang psl hari pkerja lps.
semua cuti kan..
eh ada xcuti.
even anak br kuar ward kami somi is3 ttp
kuar ok.
pg lps encik asben balik amik 
kawan dia kat airport aku ajak.
idea dtg secara xsengaja okeh.
niat ttp ade he3..nway aku nk p cari periuk kukus.
klu nk taw,aku ni slalu curik2 amik mak punya.
hahaha giler kedekut kan..so
misi mencari periuk smpi ke pdg besar cna.
last pegi sblm kawin ok.beli bunga telor. 0_o



otw..kul 12tgh br kuar umh..
perut isi dgn cococrunch je tuh.
walid dia dh siap makan roti kat nasi kandar.
haippp tarak tapau kat kami hu3
xpa,jap lg tggu.
kena la powww.


driver on dat day..
fuhhhh kemain gumbira if dpt duduk kat seat driver.
semua dia nk tekan..
budak2 skunk mmg mcm ni kan.
dulu zaman2 aku,tkt nk duduk c2.
kang kena marah.
tetiba time ni mak aku call..
"diyah ang dok wat pa cuti2 ni?
"kami nk p pdg besar ni..
"ish200x..anak kan baru ja baik demam.
bla bla bla..
(tgh berleter pnjg..mak ngn ayah tgh de kat melaka skg..)
...bla bla ni sat g smpi cna hang beli sat bla bla bla."
ok kan de pekdah aku p cna he3

smpi cna dlm kul 3..dh siap solat n mkn tgh hari kat jitra.
nasib baik anak mood baik.
eh tp dia mmg mood baik klu bab berjln2 ni.
sbb umi walid dia mmg mcm tu jgk.
elok2 smpi..masyallah manusia.
ramai ok.
cuti umum..jgn heran la.
2x round carik parking..
ok 1st round adalah cuci mata n survey harga.
smbil2 tu rembat dh ape y berkenan.
brg mak pesan pun dh settle.

bg yang xpenah pegi..
ni ler rupa padang besar..
kompleks bebas cukai.


ni dekat area bwh kompleks..


act klu brg2 mkn klu pegi baik beli kat bwh2 ni.
lg murah..3pek 9 hengit.
kat atas 3 pek seploh.
beza 1 rgt je..tp aku still kira ok.
jimat ttp jimat.

 brg di carik..


periuk kukus..
beli kat area bwh tu jer..
tawar menawar adalah wajib.
klu pegi jgn main setuju je ngn harga diorg letak.
biar bergadoh xpe he3 janji dpt murah.
dpt jgk aku beli y besar..murah he3


brg kemas tiruan byk..
xbeli,xminat lah.
peragut klu kita pkai bkn dia taw tiruan ke x.
silap2 hilang tgn hu3
mtk simpang.


antara brg terakhir aku sempat rembat..
tilam y boleh muat 2org.
bila tdo rasa lekuk kat blkg..
tp best jgk.
lempar dpn tv..senang anak branak nk bergolek.
niat hati nk round2 lg..
tp mengenang kan muka encik asben dh hangit.
letih..dahaga..sian anak 
kata dia la.
aku pasrah jln ke parking semula.
dlm kul 5 gerak balik.
pic tgh sopink mmg xde.
nk kena lempang nk bergambar bagai.
mne dgn pegang brg,gilir2 dukung anak.
klu pegi ramai2 best la.
nt pegi lg.
^____^






by AkUGaDiSiKaN

No comments: