Thursday, May 10, 2012

Jgn igt melayu bodoh




salam jumaat...
perghh tajuk mcm hot je kan.xde maksud ape2,jgn kang ade yang terasa hati eh.
bkn nk meroyan pg2 nih tp nk cte cket la.
act cte ni psl GPS kesyg kami..ade cket rosak.
bkn dia merajuk sbb dh lama xtravel jauh2 eh tp sejak dua menjak ni skrin dia mcm de problem.
dia jd ade line2 xdiundang.
beli dh dekat 7 8 bln cmtu,byk berjasa sgt2.
dh merata cerok dia bwk kami,dan kdg2 kami derhaka jgk.
xnk ikut ckp dia.
last2 sesat ntah kemana.he3
ni rupa GPS kesyg kami tuh.
tp skg dia...

xde dgn kami buat smtra waktu..sbb anta repair.
alang2 sempat lg repair under warranty.
mmg line2 kat skrin dia baru cket2.
so aku ckp kat encik asben sblm jd lg truk
kita anta la kat kedai.
"WARRANTY IS 1YR"
ok mmg begitu la yang tertulis di resit warranty.
xde term and condition bagai.
klu korang kan..
ape korang pk if warranty tulis mcm tuh?
of cos la kita pk xkira ape rosak pun,
kita boleh claim balik.
so pihak kedai wajib repair lah kan.
alkisah nya time anta hari tu
pkerja kedai xckp ape2.
dia akan anta cmpny repair utk tgk rosak dia.
and smlm kedai call.
encik asben yang ckp sbb no hp dia.
bla bla aku tgk je.
encik asben terhangguk2 je..last2 dia pass kat aku.
ok kedai kata.
kedai :" e2 skrin rosak kedai xtanggung.
kedai:"cos repair adalah rm 300
aku:"whattt??
aku:"ape plak xtanggung?
aku:"under warranty kan"
kedai: "mmg warranty tp dia mcm hp jgk skrin tarak cover munya.
aku: "ai xmau taw semua tu..ape yang ai taw
warranty is 1 ys and you xde
mention pun kata xcover skrin.
kedai: " xboleh maa..klu rosak bla bla baru under warranty
aku: " ok ok ai xkira haa janji ape yang tulis mmg kena cover semua
len la you tulis not included screen ke.
klu xbg duit balik.
kedai : " xpa nt ai suluh*suruh e2 cmpny y repair call you
aku :"a'a ok xdak hal
tutttttttt letak fon
geram sgt smpi merah muka
igt aku bodoh ke?
lagi mau caj rm $$$$
pfftttttttt
kdg2 kedai nih dia nk buat untung jaa.
benda puluh2 hinggit lg caj ratus2
hello igt aku kaya ke
eh even kaya pun aku xmain la angguk je kuar duit.
hak pengguna ttp kena pertahan.
encik asben blurr cket smlm sbb penat kje giler.
dia bleh pass kat aku sbb
dia kata aku garang cket.
idea byk nk defend.
bleh plak mcm tu kan.
tp xpelah dr kena kuar duit dr ditindas.
tup tup dlm 1130 kedai tu ble mms
logo cmny repair kot.
aku serius xphm.
hello suluh call la*suruh. 
peh tu siap wat miss call.
giler ke haper ntah.
tgk hari ni mcm ne.
klu dia xde call.
kekedai lah kami mencari dia.
ok la.
dh panjang bebel aku.

*hatigeramtpsabarhehehe*




by AkUGaDiSiKaN

No comments: