Sunday, September 19, 2010

DAM DAM DUM RAYA

.::. dam dam dum kebaboooommmmm bunyi mercun jiran sblh he3 syok sgt raya thn ni..1st time raya as a wife,wlaupon niat ati nk beraya as a mom blom termakbul hu3 tapi ttp raya sakan.
raya per1 kat umah mentua,sedey ckt hu2 ptg sblm raya muka dah sebek je hu3 terigt mak ayah kat umah 1st time beraya tanpa saya pada hari raya per1 dan mlm raya.pada hal setgh jam je jarak umah mentua ngn umah mak he3
slalu mlm2 raya saya ngn kak zira berhempas pulas kemas umah,masak2 kat dapur tp thn ni dia wat sowg tanpa saya..
konon sedey bagai tp ptg raya dah balik umah mak he3 sbb raya ke3 kak zira akad nikah :D
finally dah sampai jodoh dia,sib baik saya langkah bendul dia :)
pichar raya per1 je meriah,berlonggok2 pichar..tlg wat preparation bagi y nk jln2 kat n3 nih,mmg byk pic owkeh.
...........kisah mlm raya.......
.
.
.
.

sessi berkumpul n mkn2 after settle owg surau bertakbir raya kat umah.meriah sgt,kat umah mak saya xde owg dtg takbir kat umh mcm ni.
abaikan wajah suci saya tu he3 sgt tembam mcm bola :0

time ni ketupat dh masuk idung sibudak itam he3 along termasok dgn sengaja ketupat kat idung meme :P
.......kisah pg raya.........
.
.
.
.
.
after suboh lagi saya berhempas pulas siapkan mee kakriy kari..mak mentua request tahun ni wat mee kari,sblm ni asyik laksa :)
oleh sbb sblm raya lampu kuning dh kelip2 so sure lah time raya mmg lampu merah dah nyala,saya sowg xdpt join g sembhyg raya(sgt keciwa,azam nk pegi hu3)masak mee kari smbil teresak2 nangis,lap balik airmata tu hu3 so sowg prepare kat dapur.
susun siap2 sbb settle je smbhyg raya umah mak mentua akan diterjah terus,kan umah dpn pagar surau..mau xditerjah dulu.dah siap2 semua,baru mandi he3 td masak xmandi lg owkeh :P

ni acara syok sndri je,pantang umah clear posing he3 suami is3 pg tuh tema putih..
baju akad nikah thn lps,jimat jimat :)

suka benor bila encik asben mcm ni,mcm ustaz kan..sejuk mata pandang.klu dulu jgn hrp la nk tgk dia berkain pelikat + kopiah he3 bgs2 ada perubahan :) sblh tu aksi manja2 kucing saya he3(jgn tgk lama,muka saya skrg sgt besar) saya kata kucing y manja ok :)



abg long n wife...abah n mak mentua
we wif mak n abah

ni salinan utk acara ptg..baru boleh pakai baju baru + mekap..bagi glamer ckt tp xgila glamer ye.abaikan watak2 sampingan kat blkg2 tuh..mmg semak xigt.tu kje kami2 y tompang bilik tuh he3
.....kisah ptg raya.....
.
.
.
.
pichar fmly..xckup korem..ada sowg tercicir.pat xde tah kemana.umah awek dia kot ??
wif mak abah
a.lid dgn peace sbb thn dpn kureng dh peace..sbb lg,dah beris3 hjg thn ni
nikmati hari2 bujang owkeh
ni iklan kejap..motif???kenapa kotak a4 paper di c2??kami je taw he3

tuan belog dgn encik asben
muka salam xikhlas..jadikan sempadan ye,jgn ikut aksi ni :P

last sekali tuan belog sorang.pandang atas je ye.:P pas2 saya kuar raya sekitar sbrg jaya sblm tolak balik ke kpla bts,beraya area cna pulak.untung kawen dkt2,sedey nya sekejap je he3 yahooo jumpa mak ayah pulak.
utk raya ke2 n ke3 xbyk pichar sbb bz nk kenduri kak zira.

>>>>>>>>nxt n3 kenduri kak zira
by AkUGaDiSiKaN

No comments: