Wednesday, February 22, 2012

sape dia eh??!


sure klu taw bengang,pic time kurus he3


.::. salam readersss..konon ramai reader blog he3 ade ke ntah ler.act aku baru je mood ada baik nih,smlm mmg hangin 1bdn..moody smpi terbawak2 ke rumah,omaigod..rasa bersalah sgt,bila tersedar baru istigfar..yelah pttnye xcmpur adukkan hal luar hal kje bila balik umh,haippp slalu igtkan diri tp smlm smpi lupa diri.
yang xsyok nye klu saya moody,automatik akan berjgkit dekat encik asben..yup,tetiba akan bertukar okeh..
mmg mcm tu la kami,if dia moody..bila aku tertgk je,berjangkit..masamm je dua2 dlm umh..time mcm ni sgt xsyok ok.slalu kami ni jenis hingar jenis mlawak xigt dunia.suram klu dua2 moody..
so pg nih,dtg idea aku nk wat en3 khas gitu..
sajer nk share ape persamaan ape beza nya kami somo is3 nih he3..kira mcm tips jgk cmne nk ngam ngn pasangan..ewah mcm motivator kan he3
xpe saya bedal je,yang mne positip amik okeh..

act aku kenal encik asben since 2005..now da almost 7yrs la kan.
time muda mudi gitu.time jumpa aku tgh practical trining n dia kje cmpny aku training tuh.
klu nk taw,encik asben ni jenis pelik ckt..dan yang tu plak wat aku berkenan hu3
ptt nye bkn dlm list hahaha kan klu org tny ape lelaki idaman anda?
peh tu list la bla bla bla
n last,xde nye ko dpt 100% mcm ko nak
da nm pun takdir,tp kena igt..thats da best for you
1. aku suka romantik-dia awal2 kenal mmg xromantik ok.siap lupa bday aku siap xigt 
pun date kitaowg kenal hu3 awal2 aku mcm
ek elah mamat ni asik2 lupa
frust jgk..sbb best oww klu romantik
slalu dpt adih he2
n suprisely aftr kami kawin,dia romantik.
suka suka.
so klu skg bf ke tng xromantik..jgn risau.
2. encik asben adalah peminat setia NARUTO SHIPPUDEN
dia gila komik,games..
klu men games jgn ckp la ngn dia,wat derkk je kat kau.
lg time baca komik jgk.
aku lupa nk snap koleksi komik dia n adik bradiks dia
diowg share,siap suka ulang2 baca.
mmg byk sgt kat umh mak,xde sape2 berani jual ke buang ke.
aku mmg jns xminat katon jenis nih..aku kan suweett he3
tom n jerry ke mickey ke minat la he3
beza lg kan..
penah tgh dating syok2,dia bg taw nak balik..
sbb hari khamis ptg tu ade Naruto.
whattttt?! time tu aku baru je jumpe dia
kebetulan aku lalu 1 tempat then dia ada dekat2 tuh,
huuuhh time tu aku pk
dia nih kan,mcm xhargai je aku sggah.
lama2,ok aku phm.jgn gatal kau nk ajak dia kuar dating hari khamis ptg.
ade Naruto kat TV3 0_o
nasib skg dia lyn on9 je,so fleksibel he3
siap de org tlg remind klu da kuar y latest..tq si adik ipar dok sms dia :)
3.encik asben jenis xsuka ckp putar belit.
dia kan mcm aku jgk,yang ni sama okeh.
kami msg2 nk tegur ke ape xde selindung2 or ayat bunga2 dah.
wat kering je ckp,sbb da phm.
mcm time kapel,byk2 laki aku kenal.
sggup kata manis2 je,yelah kang awek lariks he3
e2 pakwe's y sblm aku kenal encik asben..dia pakwe aku y ke9..hahaha siap kira.
dia 1st dating ngn aku,xsggup datang amik aku kat rumah.taw nape??
bkn takut parent tp sbb jauh..wah wah dia berani kata umh aku jauh.
padahal klu nk ngorat xde hal jauh..siap kata dekat.
hu3 aku pun awal2 sedih,tp kuar jgk ngn dia.hahaha
stgh jam je umh aku dr umh dia..
fine..pas ni aku amik dia jer.senang hati.
4.dia suka kulit aku gelap..
yang ni mmg aku geram,penat2 aku dok beli peh tu tenyeh2 kat muka nk bg cerah..
dia mintak aku jgn pkai ape bg cerah.
dia suka..
ya ampun,laki dh kata camtu,mmg diam je turut perintah.
maybe sbb 1st time dia kenal aku mmg gelap mcm bangla.
yelah aku practical time tu da wat kje mcm bangla ok.
tarik kabel,wat wiring,maintenace lampu jln.
mmg sunburn time tu.
e2 aku dok heran smpi skg.
aku dok pk semua laki nk yang lawa2,gebu2,putih2..
aku time tu dah la kasar,siap boleh bawak backhoe(kapal korek) he3
tp e2 lah dia,pelik dr laki2 yang aku kenal.
5.encik asben penyabar.
aku plak kurang sabar hu3
tp aku nk say tq kat dia,sejak kenal dia..aku makin penyabar kot he3 kdg3 je terbabas.
mmg jodoh tuhan adalah terbaik kan.
tiap kali ape2 hal xpuas hati dia diam je,bg aku cool so aku xjd marah xjd gaduh.
terus stop kat c2,aku blaja byk kat dia.
kami time kapel kuat gaduh,time tunang xde gaduh2.
ade org time tng asik2 gaduh,alhmdlh kami x.
da kawin gaduh2 kecik manjer sajer he3
6.encik asben org yang jimat.
hahaha tang ni semua sama kot.
org pompuan mmg kuat sopink.
tp aku since kawin da de penasihat kewangan..
dia ajar sblm beli kita survey harga dulu.pk penting ke tidak..
klu dulu asal nak je,amikk trs.
eh eh tp kdg2 klu sopink time sorang jd jgk la hahaha
eh lawa,amik..wahh mcm best,amik.
7.encik asben rajin jgk tlg aku.
aku sidai baju,mlm dia akan lipatkan.
jaga anak juga rajin,dia mmg jns suka bdk2.
senang dpt mcm ni,boleh jg anak.
tp 1 je kurang,wat kje suka sepah2 kertas..
bgn pg aku suh kemas baru wat hu3
kira aku suh dia wat la,ringan tulang jgk.

waaahhh act byk weh,tp jenuh nk taip nih...takat tu dulu lah..
moral of the story..dlm ape2 relationship pun yang penting
kena ade tolak ansur..yang ni penting sgt2.
kena blaja terima psgan seadanya 
sblm kawin tu da kena
get ready baik buruk psgan kena terima.
sentiasa pk kebaikkan psgn bila gadoh2 ke ape ke.
kena cpt2 pk ganjaran kita dpt diahirat nt klu kita cuba wat 
yang terbaik utk psgan.
kena respect each other,even minat psg tu kita xminat.
ermm ape lagik eh??
kena la sentiasa tambah ilmu so dpt la kita sama2
isikan kekosongan msg2.i'allah..


grrrrr..makan budak..he3 
now encik asben da berisi ckt..eh ckt ke?he3
nway saya suka jugak,sbb tomey :P


amin..

akhirnya..bila da ade anak
mcm nih
mcm budak tenit nih
.
.
.
.
.
.
.
.
.

sentiasa la pk,kita kena jd yang terbaik sbb
ade amanah allah yang nk kita bentuk nih.


sentiasa tambahkan chentaaaa setiap hari okeh..
jgn makin pudar..
semoga bahagia.


^_____^




by AkUGaDiSiKaN

Tuesday, February 21, 2012

Sunday, February 19, 2012

De Puah Garden

.::. salam..hari isnin yer,ermm ptt ler..he3 lemau je kan.
weekend xde aktvt hebattttt gempaq pun,sabtu acara gotong royong dirumah.
time cuti ni la nk berus nk sental bilik air semua..time ni la nk iron stok bj kje 
utk nxt week..time ni la nk tunjuk habat ke tidak didapur he3
hari kje,xsempat sgt okeh.
pichar kat bwh nun adalah pichar
peram smpai basi..
pichar seminggu da kot.
sggah restoran dekat2 ngn uitm,
da byk kali mkn c2..since ant restoran baru
so byk la menu y nk try,then bwk si adik ipar sekali.
jom layan


deretan air..fresh oren,horlick ais n bandung cincau..



budak kenit tuh da siap mandi time amik dia..
acara membuli paksu dia.
tgh cewi dpt hp baru y mahal..
opss..malu nye i hp xcenggih.
tp ok wat,still leh amik pchar utk vlog haku :)


seminit xdiam..kena bwk round..nasib walid dia rajin.
klu aku mmg kat meja je,malas2 okeh.

tgk muka hangit..laporr pun yer.



hambikkk ni haku munyer..foot long ape tah nama.
serius sedap,tp termnegah2 nk abih.
3/4 je berjaya dibedal.
sbb 1/4 lg aku bedal encik asben munyer.total =4/4 he3
aku mmg juara bab makan,even bdn sekeping nih.
owh ye,1st time jgk aku mkn dlm talam tuh..
ko tgk dia hidang atas ape


boolat burger..xtaw motip nama tuh.
act burger daging biasa.
sedap jugek.


burger burung unta lahhhh..encik asben munyer.


acara "eh meh cket nk rasa ko munyer..sedap ke?!!"

so sape2 nk try de pauh garden sila lah..
kitaorg dah try 
western dia-ok
masak2 melayu-ok
burger2-ok
harga mmg patut..skg harga barang mahal..katne ko nk mkn sedap
tp murah??
ado??
masak sndri pun mahal ok.
baru je g market aritu..
rm 10..ape dpt?
udang kecik rm 5..siap boleh kira bpe ekor
sayur salad + cili merah rm5
e2 je,masyaallah brg mmg mahal.
jom tny pakar ekonomi..now ekonomi stabil ke?
kerajaan kata ekonomi ok..
betul ke cik nur syaza qaleesya??
.
.
.
.
kata pakar



dah analyse..masih tahap kritikal ^_^
sekian..TQ tgh bz.
byk lg nk kaji.



by AkUGaDiSiKaN

Tuesday, February 14, 2012

Spagethi Aglio Olio


ello readers...eh lupa,salam pd semua.
awal gilas saya post en3 kan,dh la tuh..en3 makanan pulak he3
nway smlm de post kat fb 
dinner dgn Spagethi Aglio olio..
wahhh western smlm eh,nk ubah ckt selera.
sekali sekala utk encik asben tp saya
hari2 xde hal,boleh je bedal.
ramai jgk comment suh bg resepi..
so kat cni ble copy resepi cara saya.
masak nih..easy je.kena kreatif.
nah amik
.
.
.
.

100 g spaghetti-saya guna stgh paket je(san remo angel hair)

6 ekor udang dan kepah-berekor2 udang  ado smlm he3

Sosej dan fish ball-sosej je ado

Minyak zaitun (olive oil)-guna butter 2 sudu

4-5 biji cili padi
3 ulas bawang putih (dihiris)
Chili flakes
Oregano flakes-xde stok smlm
Parsley flakes-xde stok smlm
cili kering 3tangkai-hiris kecik2
1 kiub pati ayam
1 sudu formaggio da pasta-xletak
Garam dan lada hitam secukup rasa



CARA MEMASAK :
1. Rebus spaghetti sampai lembut dan ketepikan dulu . Masa merebus letakkan sedikit

minyak supaya spahetti yang di rebus tidak melekat.
2. Panaskan minyak zaitun, tumiskan bawang putih sehingga kekuningan. Jangan sampai hangit.
3. Masukkan seafood, sosej dan fish ball. Kacau hingga masak. Kemudian masukkan spaghetti yang di rebus tadi..
4. Masukkan parsley dan chili flakes, lada hitam, garam, pati ayam dan cili padi. Cili padi ni untuk siapa yang kuat pedas. Kalo tak makan pedas takyah letak.saya siap tambah hirisan cili kering he3 super spicy :)
5. Siap untuk dihidangkan.




act smlm masak dgn ape y ado sajork..e2 pun encik asben dh sampai menjilat jari..ahaksss pelan2 nk bg dia suka western food nih,xla asik2 nasi ajo.so dia lg suka mkn angel hair dr spagethi or fettucini..kita pun layankan jer,janji asben suka kita pun suka suka ^_^






selamat mencuba c",)


by AkUGaDiSiKaN

Sunday, February 12, 2012

.::. hai,salam semua...hari isnin,hurmmm nk kata bersemangat mmg x.suka cinta dgn weekend jer.
sbb xkje la kan.
lg satu sbb sehari suntuk dpt cium pelok ketat2 sikecik dan walid nye opsss he3..kan laki sndri,xde hal lah ^_^
hari isnin blom pown habis,da pk 
balik nk ke weekend
kejam kan,klu la dia boleh bersuara.
lantak la,sape suh jd isnin xjd sabtu ke ahad.
so tgh mengelamon psl mkn nih,
napsu mkn mmg membuak2 skg
berat still xnaik2 hu3
setia sungguh 52kg yer,bila nk naik sket??!
benda alah nih..
dr mggu lps dok berlegar2
haisshhh..
kau ni
.
.
.


mmg muka kau berseri2..sbb tu dia pebret
encik asben n now
saya jugak.
sblm ni mmg xsuka klu kuih ada pulut.
xsuka mkn pulut2 nih.
mmg blagak xmcm owg kg kan.
encik asben mgata saya sbb xmkn pulut.
now mmg suka dah.
igt nk try buat nt.
tp kena beli dulu periuk kukus.
sedih kan,saya xde periuk kukus.
dulu kata xmkn pulut,mmg xde lah.
encik asben,sila beli tuk saya.
lps ni kerap la awak jumpa buah hati
si kuih seri muka nih.
saya izin kan awak jumpa dia.
SELALU pun xpe.
ok jon goooogle resepi.
bai (^_^)


nih seri muka jugak..suweettt




by AkUGaDiSiKaN

Saturday, February 11, 2012

siput retak seribu

.::. salam..menu tuh semalam punyer hokeh.pebret kami somi is3 tuh y pebret de lah siput retak seribu,sebut btl2..bkn patah seribuuuu hatikuuu bila mengenangkan....owh e2 shila amzah yer.
sabtu dah settle,hari ni ahad.ya ampun nk masak pe eh?
smlm tdo xdpt plak petunjuk dlm mimpi,kena pikir nih,
act hari ni tgl dgn sikecik je,encik asben attend class dia smpi ptg hu3..xde la dpt meronda2 hu3
layan lah pichar..xsempat nk tulis resepi.
sikecik blom mandi tuh..
qaleesya,wat bucuk kat diri sndri pehlizzz ^_^



masak lomak cili api siput + kankong gweng + cencaru gweng
alhmdlh rezeki smlm


close up pebret kami



dessert ptg2 y panas..triffle
alhmdlh da tgl e2 je he3
.
.
.
.
.
.
.
.
hari ni menu ape eh???




by AkUGaDiSiKaN

Friday, February 10, 2012

1st word

.::. salam reader2 ku he3 mari bergumbira sbb esok cuti lerr..
dah lama xupdate perkembangan si kecik,qaleesya.ni dptla update blog kejap,qaleesya dah tido walid dia plak tgh men game ps2.so umi nya de la masa sendirian kjap.
now qaleesya dah nk masuk 10mth,setakat nih baru dok angkat bontot dan kaki sekali..mcm owg pumping tuh.e2 ntah la tanda nk merangkak or nk jalan trus he3..xp,janji dia ada progress yang baik.
aktif sgt2 skg,smpi umi mmg keletihan mlm2..seminit pun xdiam k,time kt dukung dia nk turun,dah turun nk dukung..aisshhh baru taw rasa ada ank kecik nih letih ke x..ape pun mmg sgt syok tgk bb kan,hlg letih.
since qaleesya 4mth de la beli buku utk dia,yang sesuai utk bb..n skg alhmdlh dah boleh nmpk progress dia.
dia suka sgt buku 1 2 3,Aku seekor ikan..tu pebret book dia.dlm bln lps bilasuh  tnjk picture fish dia dh paham,comel je jari2 kecik tu tunjuk..pastu mengomel bahasa dia.
antara 1st word dia sebut..
abah(owh xtaw mne dia dpt,maybe dok dgr kitorg pggil tokwan dia abah)
now byk dh word dia boleh sebut even xbetul la sgt bunyi nye.
...hurmmm(nada garang)-
makna nya byk..kdg2 pggil pun jwb ya mcm tu.marah pun bunyi tu.
berrr-mean bird
amieee-umi la tuh.kdg2 kuar ermaakk he3

tu je kot y aku igt..alhmdlh even prematured bb tp progress dia terbaikkk kata doc.lega hati umi..
jom layan aksi sikecik nih skg..suka wat mimik muka dah.
.
.
.
.
.
.
.

erkkkkk..saya comot 0_o


saya wangi,awak bucuk ^_^


tepi nenek gigi 2 nih nk lalan :P

ok bai c",)




by AkUGaDiSiKaN